Kierownik Ośrodka
mgr Mariusz Chołuj

STRUKTURA WEWNĘTRZNA MOPS

W skład Ośrodka wchodzą następujące komórki organizacyjne oznaczone symbolami literowymi:

  1. Stanowisko Organizacyjno - Administracyjne (OA);
  2. Zespól Finansowo - Księgowy (ZFK);
  3. Zespół Pracy Socjalnej (ZPS);
  4. Stanowisko Obsługi Świadczeń (OS);
  5. Zespół ds. Obsługi Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych (SRiA);
  6. Zespół Wspierania Rodziny (ZWR)

Pracownicy zatrudnieni na poszczególnych stanowiskach są odpowiedzialni przed Kierownikiem Ośrodka za realizację powierzonych zadań, a także wykonywanie poleceń służbowych i przestrzeganie dyscypliny pracy.

MOPS kieruje i reprezentuje na zewnątrz Kierownik, zatrudniony przez Burmistrza Miasta Tuszyn.
Kierownik jest odpowiedzialny przed Burmistrzem za należyte, prawidłowe i sprawne wykonywanie poleceń służbowych, określonych przepisami prawa.
Kierownik MOPS jest zwierzchnikiem służbowym pracowników MOPS.

Do innych zadań Kierownika należy:

  • właściwa organizacja pracy i prawidłowe funkcjonowanie Ośrodka,
  • diagnoza potrzeb na świadczenia w ramach realizowanych przez Ośrodek zadań,
  • wydawanie decyzji administracyjnych i postanowień w zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych,
  • określanie zadań polityki kadrowej, dbałość o należny dobór pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji i inne zadania.

ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH MOPS

Do zadań pracownika ds. organizacyjno-administracyjnych należy:

  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników Ośrodka,
  2. organizowanie szkoleń dla pracowników OPS,
  3. zabezpieczenie materiałowo-techniczne warunków pracy, w tym zakup sprzętu, materiałów i pomocy biurowych, zlecanie konserwacji i naprawy sprzętu,
  4. obsługa sekretariatu OPS,
  5. prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
  6. sporządzanie sprawozdań rocznych z działalności Ośrodka i strategii rozwiązywania problemów społecznych we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi i inne zadania - polecenia służbowe,

Do zadań Zespołu Finansowo- Księgowego należy;

  1. prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  2. sporządzanie, ustalanie zasad obiegu i archiwizowanie dokumentów księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia będącego w posiadaniu Ośrodka, sporządzanie sprawozdawczości finansowej,
  3. prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, ochronę mienia będącego w posiadaniu Ośrodka, terminowe rozliczania finansowe z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi jednostkami gospodarczymi, współprace z bankiem finansującym,
  4. wydawanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
  5. gospodarka środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Ośrodka,
  6. dokonywanie kontroli wewnętrznej legalności dokumentów księgowych i płacowych,
  7. sporządzanie list wypłat i dokonywanie wypłat dla pracowników OPS,
  8. prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej,
  9. sporządzenie bilansu, projektów i planów budżetu finansowego Ośrodka,
  10. współpraca z innymi  komórkami organizacyjnymi Ośrodka i wykonywanie innych poleceń służbowych (zadań),

 

Do zadań Zespołu Pracy Socjalnej należy:

  1. rozeznanie i diagnozowanie potrzeb mieszkańców w ramach przydzielonego rejonu opiekuńczego,
  2. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania klientów Ośrodka,
  3. wnioskowanie o udzielenie świadczeń określonych w przepisach ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,
  4. realizację zadań powierzonych pomocy społecznej na podstawie przepisów innych ustaw, programów osłonowych i programów finansowych ze środków unijnych,
  5. współpraca z radnymi, środowiskiem lokalnym oraz innymi podmiotami i organizacjami na rzecz poprawy funkcjonowania mieszkańców gminy, w szczególności placówkami służby zdrowia, oświaty, kuratorami sądowymi,
  6. uczestniczenie w zespołach Interdyscyplinarnych
  7. przestrzeganie terminów realizacji powierzonych zadań określonych w przepisach prawa,
  8. wykonywanie innych poleceń służbowych

Do zadań pracownika ds. obsługi świadczeń należy:

  1. wprowadzanie i aktualizacja danych w systemie informatycznym na podstawie wywiadów przekazywanych przez ZPS
  2. emisja decyzji administracyjnych i przekazywanie ich do podpisu przez Kierownika Ośrodka lub inne osoby upoważnione do podpisywania decyzji,
  3. sporządzanie list wypłat świadczeń,
  4. rozliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne klientów OPS,
  5. sporządzanie sprawozdań dotyczących udzielonych świadczeń na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej,
  6. sporządzanie we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka corocznej OZPS,
  7. nadzór nad systemem informatycznym
  8. wykonywanie innych poleceń służbowych.

Do zadań Zespołu ds. Obsługi Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych należy:

  1. obsługa osób ubiegających się o świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze  i świadczenia z funduszu alimentacyjnego,
  2. wydawanie druków wniosków i formularzy, udzielanie informacji, przyjmowanie wniosków,
  3. weryfikacja wniosków, prowadzenie ewidencji przyjmowanych  wniosków, ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej i prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
  4. wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie  przyznawanych świadczeń,
  5. przygotowywanie sprawozdań,
  6. wykonywanie innych zadań i poleceń służbowych.

 

Do zadań Zespołu Wspierania Rodziny należy:

  1. udzielanie wsparcia rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo - wychowawczych, polegającej w szczególności na:
  • udzielanie konsultacji i poradnictwa specjalistycznego,
  • terapii i mediacji,
  • pomocy prawnej, w zakresie prawa rodzinnego,
  • organizowanie dla rodzin grup wsparcia lub grup samopomocy,
  1. opracowywanie i realizacja 3 - letnich gminnych programów wspierania rodziny,
  2. opracowywanie corocznych sprawozdań z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny.

Kierownik Ośrodka, rodzinie przeżywającej trudności opiekuńczo - wychowawcze, przydziela asystenta rodziny.

Zadania asystenta rodziny:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodziny pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin,
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, udzielanie wparcia dzieciom oraz inne zadania i polecenia służbowe.
InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 2147

Utworzono dnia: 22.05.2013

Dokument wprowadził:
Admin

Dokument opublikował:
Administrator główny

Drukuj dokument

Historia publikacjiHistoria publikacji:
  • 25.08.2016, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 19.05.2016, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 08.10.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 08.10.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 08.10.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 08.10.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 08.10.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 08.10.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 08.10.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 23.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 23.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 20.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 19.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 19.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 19.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 19.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 19.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 09.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 05.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja Wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja Wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Organizacja Wewnętrzna Ośrodka
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Dyrekcja
  • 01.09.2013, Administrator główny: Edycja zakładki Dyrekcja